torsdag 30 april 2015

När man 33 år senare klär sig i sparkdräkt igen

Guldäggetgalan igår med bubbel och feststämning på högsta nivå. Förutom att jag är så ofantligt glad och stolt över att vara en del av Ifs marknadsavdelning som kammade hem två (!!) priser av högsta valör, så konstaterade vi att modemässigt så är det jumpsuiten som gäller. Det har ju varit på gång länge känns det som, men nu har den verkligen fått en självklart plats på var och varannan person. Jag vill också ha en! Och utbudet är enormt kan jag konstatera. Här är några av favoriterna:
 
 
Hittade på H&M, Lindex, och Nelly.
 
Tänk att man 33 år senare skulle sukta så enormt efter att få klä sig i sparkdräkt igen...
 
Trevlig Valborg på er!

3 kommentarer:

  1. Ha ha ha! Jag hade en gul jumpsuit när jag var 11. Ljusgul med vita inslag på axlar och armar. Med blixtlås fram och fickor. Jag var så lycklig över att mamma inhandlat en jumpsuit till mig. det hetaste på modet då 1982. Och jag var inte ens ett modelejon! Men efter euforin över att ha fått en cool jumpsuit upptäckte jag hur opraktiskt detta plagg är som varje gång man ska besöka toaletten måste skalas av - och min som var gul fick mig att känna mig mer eller mindre som en banan. Och det var kallt att skala av jumpsuiten. Och det kändes utmlämnande att sitta på toa med flera kilo tyg hopknölat vid fötterna. ALldeles naken i övrigt. Och jag bâvade inför dessa tillfällen och jumpsuiten hamnade längts in i garderoben efter bara ett par gångers användande med svordomar och lovord om att aldrig användas mer. Och det må jag säga - jag har INGEN längtan efter sparkdräkt i 2015. Kanske om jag hade varit lika smal och snygg som dottern på 13 men i medelålder och med muffin - nja.... Jag skulle nog skrämma livet på folk på gatorna.

    Ha ha ha! Grattis till priserna!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha jag har ett jumpsuit-minne från krog i Amsterdam med toalett som öppnades rakt ut i matsalen och med enbart en vek liten hasp som lås... Satt nästan naken med hjärtklappning att någon skulle rycka upp dörren!

    SvaraRadera
  3. :D ja, jag har ännu inte börjat sukta efter dem. Men kanske jag hinner ännu. Brukar alltid ta en tid att vänja sig vid nytt mode, med god tur hinner det kanske gå ur mode innan jag känner mig mogen att dra på en sådan. Just det där toalettproblemet känns inte speciellt lockande ;)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra