söndag 22 juni 2014

Midsommarbordet

 
Bland det roligaste jag vet är att piffa och duka fint. Alla måltider blir lite härligare med en fin dukning. Midsommarafton var såklart inte undantagen.
 
Vilda sommarblommor. Såklart. Men istället för i vas la jag dom i glasstrutar. En så härlig idé jag såg någonstans för ett ta sedan och sparat i minnesbanken till rätt tillfälle.
 
 
Girlanger av sommarblomster.


 Att grundförutsättningarna för en härlig dukning är perfekta hos svågern och svägerskan hjälper såklart till. Älskar deras glasveranda och gigantiska samling loppisporslin.

 
Minipavlovorna känner ni igen från torsdagens midsommargenrep i Fabrikens regi. Succé!
 
Fler söndagsbilder hittar ni här.

10 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen dina duknings- och festinlägg! Du har så coola ideer -glassbuketterna är alldeles underbara!

    SvaraRadera
  2. Härlig dukning och fint med blomstergirlang!
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Haha, jag tänkte just innan jag kom till de textraderna, att det är ju svårt att misslyckas i den miljön som det ser ut att vara. :) Icke desto mindre har du gjort ett fint jobb!

    SvaraRadera
  4. Så fin dukning! Rolig idé med blommor i strutar, kram Suss

    SvaraRadera
  5. Underbar dukning... vilken fin girlang av blommor, måste jag spara i min idébank! :-)

    SvaraRadera
  6. Linan med vilda blommor kommer jag sno i sommar --- så himla himla himla fint!!!

    SvaraRadera
  7. Men oj vad fint! Blomgirlang och strutar med blommor. Alltså jag dör lite så fint. Och pavlorna, de ser himmelska ut. Du får då till det varenda gång. Heja!

    SvaraRadera
  8. Så koseleg oppdekking :) Og den ideen med blomar i iskjeks var heilt super! :) Den må eg òg hugse å benytte meg av ein gong :)

    SvaraRadera
  9. Gillade verkligen idéen med blomstrutarna!!! Malin

    SvaraRadera
  10. Åh det är ju alldeles underbart fint!! Glasstrutar med blommor ursnyggt! Och girlangen även om den inte är så praktisk. Och bilderna på midsommarförberedelser var ju så härliga.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra