tisdag 6 maj 2014

Viktiga frågor söker kloka svar

Jag tar tillfället i akt att utnyttja all kunskap och erfarenhet som hälsar på här om dagarna.
Här kommer tre viktiga frågor som kräver era kloka svar. Help wanted!


Vi landar i London om dryga två veckor. Första besöket på över tio år. Vi gillar marknader, frodiga saluhallar, snygga miljöer, god mat och härligt häng i solen. Muséer och de klassiska turistattraktionerna lockar inte denna gång. Så vad får vi för guds skull inte missa? Och var ska vi äta?! En kväll står utan middagsbokning så ös era restaurangtips över mig, tack.


Snart sommar och semester, och dessutom har jag bestämt mig för att det är slut på planlöst slösurfande på tunnelbanan till och från jobbet. Boktips sökes! 


När det kommer till resor så har jag helst tre-fyra stycken på planeringsstadiet, åt gången. I höst är jag som allra mest sugen på Istanbul. Men jag hade också en tanke på nåt resmål som passar att ta med kidsen till. Är Istanbul en bra idé då, eller ska vi satsa på en barnfri resa? Och vad tycker ni om Istanbul annars, ni som varit där? 

Det var allt från mig. Tack och hej. 

5 kommentarer:

  1. Istanbul är fantastiskt, men kanske inte så mycket att ta med barnen till, som du skriver. Det är ett högt tempo, mycket folk och inte överdrivet mycket att hitta på tillsammans med små barn. Trevlig resa hälsar Sofia

    SvaraRadera
  2. Jag har gjort en liten reseguide till London som innehåller lite olika tips för den som redan sett allt det typiskt turistiska. Kanske finner du inspiration: http://mystiskt.blogspot.se/2012/08/reseguide-london-beyond-oxford-street.html
    Om ni är där en längre tid så rekommenderar jag en utflykt till exempelvis Brighton, Cambridge eller Oxford. Hoppas ni får det härligt :)

    SvaraRadera
  3. Så härligt att planera sådana resor. Istanbul är jag väldans sugen på. Är rädd att ungarna är sådär sugna på samma...så det kanske får vänta. London däremot tror jag att vi får med dem till. Vi planerar att ta några dagar på höstlovet i London, och fira att mitt första barn blir myndig (vänta...va?!...myndig?! nej, va?). Så jag håller utkik på svaren du får här :)

    SvaraRadera
  4. Tyvärr är jag ingen hejare på restips eftersom jag är en sådan hemmakatt. Du vill inte istället veta vad som blir ett bra spackelverktyg? :-D

    SvaraRadera
  5. Åh London är alltid toppen. Jag slår ett slag för att äta middag på Dishoom i Shoreditch. Sedan att ni hänger en söndag på Brick lane och att ni promenerar längs Regents Canal från Camden till Paddington och sedan strosar vidare så att ni kommer till Notting Hill. Finfint att göra en solig dag!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra