torsdag 13 februari 2014

Grå självterapi

 
Jag minns knappt när jag såg blå himmel och sol senast. Grått en masse är vad vädret bjuder på just nu. Trist en masse, är mitt betyg på det. Jag vill inte ha det här gråa, deppiga vädret längre. Självterapin startar nu. Dags att fläska på med snyggt grått för att få bort tankarna från allt fult grått.
 
 
Någon gång nu snart brukar det dimpa ner ett par värdecheckar från H&M i brevlådan (oftast alldeles för stora för att jag ska vilja tänka på hur mycket shopping som ligger bakom dom).
I år planerar jag att köpa nya fina sängkläder för hela slanten.
 
 
Jag har suktat efter Jennies Bandit Girls alldeles för länge. Nu tror jag bestämt jag slår till.

 
Alla Hjärtans dag på fredag och den här tårtan slår det mesta jag tidigare sett i tårt- och hjärteväg. Wow, wow, wow!
 
 
Ord är överflödiga. Det är bara så snyggt.

 
Textilier av Hanna Dalrot, med inspiration från berg, dalar och älvar. Jag fyller gärna på min tyghylla med ett par meter av varje sort.
 
 
Grått på naglarna. Ja, tack. Efter lite letande och testande har jag äntligen hittat den perfekta nyansen. Chinchilly. Tätt följd av Cocktail bling.  
 
 
Oh, yes it is. Jag drömmer just nu och sol och vår.
Idag är en perfekt dag för solen och våren att komma.

7 kommentarer:

  1. Snygga bilder, gillar den där översta massor!
    Just nu är jag inne i nån sorts grå-mood, där allt grått är snyggt. Har just målat en byrå grå, och surfar runt på alla sidor om kalklitir som går hitta.
    Fast det grå vädret kan jag vara utan... men just idag kommer det vitt från himlen. Vet inte om jag är så sugen på det heller...
    Ha en härlig, grå, dag!

    SvaraRadera
  2. Ohh! Jag hoppade in på kollijox. Ljuuuvliga bilder! OOOOHH vad fina de var.

    Grått väder funkar ju väldans bra när det är OS på tvn inne. Och våren kommer ju så småninom :-)!

    SvaraRadera
  3. Älskar "you are not lost..." och det grå nagellacket som är matt,eller ser jag fel? Väldigt snyggt.

    SvaraRadera
  4. Snygga blider :) Hade en liknande tanke för några veckor sen och köpte snygga från linnesängkläder ifrån H&M. Nagellacket .. snyggt!!!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Åh, vad härligt med grått. Du hittar precis rätt nyanser här också - riktigt riktigt ljust grå är så fin, på tyger, som naglar och möbler. Fint! /Hanna

    SvaraRadera
  6. Grått är min nya passion. Så himla snyggt inlägg! De där sängkläderna, ja tack!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra