tisdag 17 september 2013

Från sjuksängen, i väntan på nya kameran

Vad gör man när hela dagsplanen (att åka till stan och äntligen få slut på tillståndet som kameralös person) vänds upp-och-ner på grund av en 5-årings huvudvärk och magont och man istället hamnar som sällskap och stöd i sjuksängen med datorn i knät?


Jo, man adderar en lampa av målarpinnar på listan över DIY-projekt som måste testas.


Man börjar fundera på var man köper kopparrör och kopplingar så att man äntligen kan testa att göra en egen variant av Malins kopparljusstake.


Och man förlåter Mini Rodini för en höstkollektion som jag tyvärr inte alls tyckte höll samma mått som deras tidigare, eftersom dom snart kommer börja sälja helt underbara sängkläder med papegojor och tigerränder. Måste ha!


Sen surfar man vidare och hittar sötaste barntightsen med rävar på knäna och i vanlig ordning så tänker man att "det där kan inte vara svårt att göra själv". Ytterligare ett projekt upp på DIY-listan. Check.


Man passar på att titta på gamla bilder från 2004, läser Annicas Barcelona-guide och konstaterar att nio år sedan senaste i besöket i Barcelona är alldeles för länge.


Alldeles för länge.


Sen kommer jag på mig själv med att pinna hejvilt till Christmas-boarden på Pinterest. Inte kan det väl vara så att jag börjar längta till julen redan? Nej, det kan det väl ändå inte.


I rena förskräckelsen pinnar jag lite blommor istället. Känns bättre. Mindre juligt.

Sen vaknar 1-åringen skrikandes och 5-åringen kräks. Hej då cybervärlden. Hej verkligheten

9 kommentarer:

  1. Hoppas de kryar på sig snabbt de små liven. Jobbigt att va sjuk.
    Du har hittat lite sysselsättning idag iaf :) har själv kommit på mig att pinna lite jul.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Åh den lampan kan ju till och med jag göra. Det vore häftigt att ta målarpinnar från olika ställen. Många har ju sin logga på. Det skulle jag vilja ha. Den kan ju alltid hänga i förrådet (där färgen förvaras) hihi.

    Kopparkopplingar måste väl finnas på byggvaruhus...eller?

    ps jag pinnande några julbilder jag med :-)

    SvaraRadera
  3. Fy för sjukstuga!! Hoppas femåringen kryar på sig snart och att resten av familjen klarar sig undan sjukdom!! Jag finurlar också på någon form av kopparljusstake nu! Känns ju helrätt när kopparinredning syns typ ÖVERALLT!! Kram

    SvaraRadera
  4. Urs för sjukdomar och hängiga barn. Hoppas du håller dig frisk och att barnen kryar på sig snabbt.

    SvaraRadera
  5. usch... sjukdomar är tråkigt, krya på er snabbt... så du kan få en kamera, menar jag!
    ps. jag pinnar också julbilder, det är inte det minsta knäppt. typ!

    SvaraRadera
  6. Men åh, kräk var väl onödigt!? Men jag tycker du lyckades bra med att försvinna från verkligheten där en stund. Och dom där räviga leggingsarna, hjälp så fina! Måste måste göra! Och så tipsar jag om Classe Ohlsson, har typ allt och faktiskt hyfsat billiga koppargrejer (jämfört med det tyska byggvaruhuset som jag först kollade på. ok, det kaaaaan ju vara kvalitetsskillnad, men det märker man nog bara om man ska ha dem till vvs-grejer).

    Och du, tack som sjutton för senast! Jag skulle skriva och tacka för länge sen ju, det var verkligen jättekul att träffa dig och den där lilla sötnöten till dotter ni har. Så sjukt charmig <3

    kram!

    SvaraRadera
  7. Trist med sjukdomar, men du han gå igenom en hel del. Ljusstaken av kopparrör var verkligen en kul ide'.

    SvaraRadera
  8. Uuuh, kräks är verkligen inte roligt. Verkligen inte. Hoppas att ni kryar på er snarast. Och man får faktiskt längta efter julen...det har jag gjort i flera månader. Lite i smyg så där.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra