onsdag 21 augusti 2013

Dålig timing


Igår blickade jag upp mot tyghyllan och tänkte ganska exakt såhär: "Inga mera tyginköp innan jag sytt upp en rejäl del av de där högarna". Och idag landade Stoff&Stils höst- och vinterkatalog i brevlådan. Det är det som kallas dåligt timing. Ypperligt dålig timing.


Som alltid, en hel massa tyger som skapar ha-begär och sylusta utan dess like. Visserligen är det ingen konst att se att dom låtit sig inspireras av barnkläderna från både Mini Rodini, Småfolk och Molo (nästan en lite väl tydlig kopiering, om jag ska vara ärlig) när dom designat höstens tyger. Men det betyder ju inte att jag inte vill ha minst en meter av vart och ett av dom. Och äntligen vet jag var jag kan få tag på leo-mönstrad trikå. Äntligen.

Under sommaren har dom tydligen lärt sig att läsa tankar också (det är kundservice på hög nivå, det). De senaste veckorna har jag klurat en hel massa på hur jag ska kunna sy ett älghuvud att sätta på väggen i Viggo och Floras rum och sen så landar landar plötligt Stoff&Stils katalog på hallmattan med ett mönster på just exakt ett älghuvud att sätta på väggen.


Kakan som ligger där och inte ser mycket ut för världen är resterna från söndagens släktpartaj. Tre sorters rulltårta bjöd vi på. Bland annat denna supergoda. Vanlig rulltårta med en fyllning av lemoncurd blandat vispad grädde och färska blåbär. Gott som tusan. Och jag tänker att t.ex. det är ett utmärkt användningsområde för jordgubbscurden.

4 kommentarer:

  1. verkligen typiskt...!
    Jag har inte ens öppnat min, tänkte att det var ett säkert knep. men nu har du ju fått mej att inse att lite sådan där leojersey, det måste jag nog ha. Där sprack den planen...!

    SvaraRadera
  2. Ohh vilka härliga tyger!! Leopardtyget var ju för snyggt. Jag skulle väldans gärna kunna sy fina egna kläder...får bli ett projekt att lära sig i framtiden :-).

    SvaraRadera
  3. Ja, det kan man kalla dålig timing. Antingen får du glömma de där tankarna som ploppade upp igår, eller så får du helt enkelt sätta dig och maraton-sy upp massa tyger direkt ;)
    Låter jättehäftigt med tyg-älgen att sätta på väggen, klart du ska shoppa lite nytt höstigt tyg såklart! Tänker själv bege mig ut på handling imorgon när lönen trillar in på kontot och ladda upp med pysselmaterial för hela långa hösten och alla dess mörka kvällar! :)
    Ha en fin dag! / Millan

    SvaraRadera
  4. Håller med dig. Dålig timing. Jag ville också ha en hel del tyger och då inte bara barntyg. Jag brukar i och för sig kunna övertala mig själv att låta bli. Denna gången är det plånboken som sätter stopp. Efter sängköp och avloppsrör som kraschat så kan vi säga att jag vet var pengarna ska stoppas. Buhu

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra