lördag 20 april 2013

Hur man vänder en katastrof till succé - del 2


Yes, gott folk... Då var det dags för den utlovade andra delen i Hur man vänder en katastrof till en succé. Fast i ärlighetens namn borde det nog stå Hur man vänder en katastrof till något halvbra, i rubriken istället. För nog måste jag erkänna att minipavlovorna som vi gjorde av de spruckna citronmacaronsen blev snäppet bättre än Lakrits- och hallontårtan som jag bakade igår och dekorerade med de spruckna lakritsmacaronsen.


Å andra sidan är jag ingen stor lakritsfantast så det kanske var där skon klämde och anledningen låg, till att jag inte ger den här tårtan hägsta poäng. Hur som helst... receptet hittade jag här och sen dekorerade jag bara kakan med vispad grädde, katastrofmacaronsen och färska hallon.


För att sammanfatta de hela:
Lakrits- och hallontårtans smak: 5 av 10
Lakrits- och hallontårtan som anledning att använda ett gäng misslyckade macarons: 10 av 10.

Nu har jag checkat av samtliga punkter på lördagens To do´s (Måla tak och lister i sovrummet: check. Dammsuga lägenheten: check. Rensa Williams klädkammare så vi får in en byrå: check. Se till att mannen tvättar fönstrena: check. Blogga om halvdan lakrits- och hallontårta: check), så nu blir det stenhårt slöande resten av dagen. Ute i solen. I vårsolen. Jiiihaa!  

Ha en fin lördagseftermiddag och kväll, vänner! Tack för att ni hälsar på här och lämnar rara hälsningar då och då. Jag såg när jag loggade in besökräknaren plötsligt tickat över 400 000 besök. Galet. Och fantastiskt roligt!

3 kommentarer:

  1. Nu har du sannerligen varit produktiv, och förtjänar en plats i solen. I solen! :-)

    SvaraRadera
  2. FYNDIGA du! Tror jag skulle slickat tallriken men så älskar ju jag lakrits...
    Fin söndag!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  3. Det var väldigt var du hunnit med mycket, bra jobbat! Jag gillar ju lakrits och tycker att tårtan både är snygg och låter väldigt god!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra