torsdag 14 februari 2013

Sweet apricot


Ingen kan väl har missat trendrapporterna som säger att aprikos är den "nya" färgen för våren. Och ingen är nog gladare än jag för dom rapporterna. Jag älskar aprikost. Denna vackra färg. Lite av en blandning mellan orange och rosa. Men mer neutral och unisex än rosa och mildare och mjukare än orange.


Aprikost har alltid varit en favorit bland färgerna hos mig, men den har varit väldigt sällsynt, både i modebutikerna och ännu mer i inredningsbutikerna. Så när det rapporterades om aprikost till våren från både höger och vänster tänkte jag att "nu äntligen kanske jag kan hitta lite fina inrednigsdetaljer i min favoritfärg".

Men än så länge är jag tyvärr besviken. Spenderade flera timmar på stan igår och hittade inte en enda aprikos sak som talade till mig.


Ni ser ju... man kan ju inte göra annat än att älska en färg som fått namnet Smoothie.
Och vars matchande kompis heter Semla.


Fabrikens torsdagstema denna vecka är alltså färg och jag väljer tveklöst aprikost. Men jag satsar mina slantar på att pastelligt rosa kommer vara den mest omtalade färgen hos Fabrikanterna idag. Alla hjärtans dag och allt... Fast man vet såklart aldrig. Jag kan ju vara helt fel ute. Lika bra att surfa vidare dit och kika vilken färg som går vinnande ur striden.

Önskar er alla en härlig och kärleksfull alla hjärtans dag!

12 kommentarer:

  1. Om jag smäller av två (!) rosa inlägg idag måste det väl äbndå avra okej att vara lite mer nedtonad till kvällens färginlägg? Jag tänker 2-1 är ju ändå ett. Logiskt!?

    Aprikos är som ljuv musik mot blek sommarhy (förvisso även solkysst). Älskar't!! Så fina bilder. Direkt vidare till min Tangerine-mapp.

    SvaraRadera
  2. Så fina och inspirerande bilder.
    Jag gillar färgen och att äta riktiga aprikoser, gärna solvarma och gärna i Italien.

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt färgtema inlägg. Gillar den fina tapeten pch hur det aprikosa lyfter upp färgena.

    SvaraRadera
  4. Fina aprikosa bilder! Jag har nästan glömt den färgen, så länge sedan jag hade närkontakt med den =), men som du säger, det kanske kommer nu.

    SvaraRadera
  5. Så fint! Älskar just aprikost på blommor!

    SvaraRadera
  6. Hi hi så kul att man är olika. Jag har aldrig en aning om vad jag ska göra av aprikos men jag ser att det vet ju du! Fint!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  7. Jag tror att smoothien skulle kunna bli superfin på väggen i ett sovrum. Lugn, varm och positiv.

    SvaraRadera
  8. Smoothie och semla :-) Det är fint med aprikos, och faktiskt i kombination med ganska många färger och så blir det somrigt.

    SvaraRadera
  9. Jag har tänkt och måla om en stol här hemma i den kulören, men inte vetat exakt vilken. Nu vet jag - smoothie!! Tack för hjälpen :)

    SvaraRadera
  10. Så fina bilder! Och tack för alla fina kommentarer:)

    SvaraRadera
  11. Kul! Jag hade inte trott att jag gillar aprikos... Men dina bilder är verkligen fina och inspirerande! :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra