torsdag 4 oktober 2012

Kök / Porslin


Kök/Porslin är Fabrikens torsdagstema denn vecka och jag duckar återigen för temat kök och väljer att enbart fokusera på porslinet.


Min porslinsfavorit i köksskåpen är helt klart mugarna från Designtorget.
Det är såklart ingen garanti för en bra dag, men visst ökar det chanserna när man startar dagen med en kaffe ur en mugg med texten "Idag blir det en bra dag". Eller "Dagen blir toppen" och "Idag mår jag bra" som det står på de andra.


Faten till muggarna används sällan till vad dom är ämnade för, men dom ligger inte i skåpet och samlar damm för det. Dom funkar utmärkt som små kakfat till kaffet. Eller som ett fat där norra Europas segast tomater just nu ligger och mognar.


Dom används också flitigt som fat för värmeljusen.


Vill ni frossa rejält i kök och porslin så är det bara att klicka sig vodare till Fabriken och titta på de andra medlemmarnas tolkningar av temat.

11 kommentarer:

  1. Fina muggar! Vi har också muggfat som vi använder till liknande saker som er (värmeljus, snacks och tepåsar). Jag tycker det är ett perffekt användninsområdet ;)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att se Månses design på flera ställen. Jag bloggade just om dessa igår då jag fyllde på mitt lager av Malins fina porslin (hon bor bara några mil bort från mig)

    Kram Teres

    SvaraRadera
  3. Väldigt fint lite sirligt porslin. roligt när man hittar andra användningsområden, som du gjort till faten.

    Ha en fin vecka. Kram Lissen

    SvaraRadera
  4. Vakkert porselen!! og så fine bilder :O)
    nina

    SvaraRadera
  5. Superfint porslin! Form och design är toppenfint!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Tittar in i din mysiga blogg och säger hej.

    Kanske hittar du något som du gillar hos mig oxå...

    KRAM Karoline

    SvaraRadera
  7. Underbart fina muggar! Love them!

    SvaraRadera
  8. Gillar muggarna och tomaterna var verkligen fotogeniska!

    SvaraRadera
  9. Jag undrar var du hittade pappret som pryder tändsticksasken? Supersnyggt :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra