söndag 13 maj 2012

Sunday brunch


Att bjud på lunch/brunch är en extremt underskattad företeelse. För att inte tala om hur underskattat det är att bjuda hem folk på frukost. Jag antar att jag inte är den enda som känner att veckans kvällar inte räcker till för att äta middagar med alla man vill träffa. För det är ju nästan alltid över en middag man ska ses. Så varför inte bjuda över folk på en stor lyxig frukost nån dag. Supertrevlig, och helt klart underskattat.


Idag blev det dock inte något frukostbesök här hemma, utan brunchbesök. Jag skrämde iväg mannen ("Du får ju såklart vara hemma, men vi blir nio tjejer så det kanske inte blir så kul...") och bjöd åtta av mina finaste tjejer på brunch.


Brunch är ju inte ens jobbigt eller svårt att laga till. För vem kan egentligen misslyckas med att steka upp lite korvar och äggröra och kasta ner bär och yogurt i mixern och göra smoothie. Det enda som jag måste erkänna att det var lite krångligt var väl de hembakade hamburgerbröden. Jisses, vad jag svor åt Per Morberg och hans recept igår kväll när vi stod med kladdig deg överallt och nån sorts sorgliga klumpar på plåten som skulle föreställa hamburgerbörd. Imorse plockade jag dock fram den rediga "Hemmets kokbok" som jag fick när jag flyttade hemifrån och gjorde ett nytt (betydligt mer lyckat) försök.


Jag hann med lite supersnabbt papperspyssel imorse också för att piffa till dukningen lite. Grillspett och dubbelhäftande papper, svårare än så behöver det inte vara.

18 kommentarer:

  1. Å, det så godt ut! Nam nam!

    Håper helgen din har vært bra. God ny uke til deg!

    SvaraRadera
  2. Gud vilket fest! Det ser ju helt otrolig gott ut! Du har verkligen rätt man ska bjuda till brunch!
    Kram

    SvaraRadera
  3. WOW, dette ser jo bare helt fantastisk ut;) Heldige de som fikk komme til deg i dette fine selskapet. Ha en fin søndag videre, klem W

    SvaraRadera
  4. Smask!! Ser väldans gott ut. Alltihop :-)!

    SvaraRadera
  5. Så gott det ser ut! Jättebra tips att bjuda kompisarna på brunch. Det ska jag genast anamma :)

    SvaraRadera
  6. Det är faktiskt det senaste när jag träffar mitt tjejgäng också, brunch. Kanonidé! :)

    Kramar kicki

    SvaraRadera
  7. Ser så gott ut alltihopa!! Håller med om att brunch är ett perfekt sätt att träffas. Men på lördag har vi lyckats pricka in en lördag där nästan alla kunde och då blir det tjejmiddag!!

    SvaraRadera
  8. Vilken toppen brunch... och en riktigt bra idé. Det ska jag verkligen ta och göra någon gång.
    KRam
    Helena

    SvaraRadera
  9. Allt ser jättegott ut! Du har en toppenfin blogg Petra :)

    SvaraRadera
  10. Muuums! Bilderna gör mig vrålhungrig :)

    SvaraRadera
  11. såå deilig!!
    dette frister veldig ;)

    SvaraRadera
  12. åååååååååååå så mumsigt och fint det var här inne!!! Hoppas din start på veckan blir superhärlig! Kram emelie och elin

    SvaraRadera
  13. Som sagt, omänskliga superkrafter... Men du det förklarar pannkakan till frukost idag, phu.. lite mänsklig i alla fall.
    Vi har några vänner vi alltid äter frukost/brunch med. Som du säger, det skapar förr tillfällen än bara kvällarna. En räddning (pga dödens kvällströtthet) i slutet av min graviditet kan jag säga.

    SvaraRadera
  14. Underbar brunch och va många söta saker du gjort. Flaggorna i hamburgarna och spätten är ljuvliga :)
    Förstår att gästerna blev nöjda.

    Kram

    SvaraRadera
  15. å, vad mysigt det ser ut...! Jag kommer gärna nästa gång! :-)

    SvaraRadera
  16. Mums! JAg hade gärna gästat. :D Kolla in den här bloggen. Den kommer du gilla tror jag...Mycket vintage lakan, lapptäcken, surf shorts kreationer, kjolar o annat smått o gott retro från Down Under. Med killtwist liksom.

    http://coveredinloveliness.blogspot.com.au/

    SvaraRadera
  17. JAG vill komma på brunch hos dig!! Frukstpetten och smoothies...åh!!!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra