måndag 23 maj 2011

Teamwork


Här ser ni resultatet av ett utmärkt teamwork mellan mig och min far.

Min del av teamworket beståd i att snoka upp stolen på loppis, betala 20 kr för den och sen ta hem den och låta den stå isärplockad i källaren i nästan två år utan att göra något med den. Min fars del av teamworket bestod sedan i att slutligen vara den som tog tag i det hela, slipa trät och klä om stolen. Och nu tar jag vid igen och utför sista delen av teamworket, nämligen att njuta av stolen när den står i mitt vardagsrum.

En alldeles utmärkt arbetsfördelning, om ni frågar mig. ;-)

38 kommentarer:

  1. Vilken underbar stol, och vilket fynd om du fick den för en tjuga! Verkligen retrosnygg, både till formen och med det fina tyget :)

    SvaraRadera
  2. Wow vad fin den var! Jag älskar Estrids elefanter... Bra jobbat båda två! Kraam

    SvaraRadera
  3. Wow, skitsnygg! Bra jobbat!!! Ha en fin måndag!

    SvaraRadera
  4. suupersnygg! Pappor är bra att ha emellanåt :-)

    SvaraRadera
  5. Supersnygg! Håller också med om arbetsfördelningen - vilken fars du har!

    SvaraRadera
  6. Nej, nu blev det fel, inte "fars" utan farsa - såklart!

    SvaraRadera
  7. den är jätte snygg! vilken härlig modell! Bra teamwork!
    HA en fin dag!
    Ullis

    SvaraRadera
  8. Jättesnygg - älskar detta tyg jag också!

    SvaraRadera
  9. jättefin! men ryggstödet ska sitta andra vägen! =) jag har en likadan fast med svartmålade ben och rött, blommigt tyg.

    SvaraRadera
  10. Maja på 64 kvadrat23 maj 2011 kl. 12:09

    Grattis till lyckat teamwork!

    SvaraRadera
  11. Jättefin stol och perfekt arbetsfördelning!

    SvaraRadera
  12. Vilken fin stol och du hade ju turen att dra det längsta stråt vad gäller arbetsfördelning!! /Louise

    SvaraRadera
  13. For en fantastisk stol!! Utrolig flott design på den og kult tekstil! Litt av et kupp for 20 kroner... Hehe, bra teamwork også får man si. :)

    SvaraRadera
  14. Wow så fin den blev, pappor är bra å ha:-)

    SvaraRadera
  15. Låter som mig. Hela vinden är full av loppisfynd med baktanken "Åååååh den huar ska jag måla och sätta upp någonstans" men just nu smalar dom bara damm bland vårmössen där uppe. Ha ha ha! Toppenfin blev den. Bra att far din kan få tummen ur. Du får ju tummen ur när det gäller andra saker vad jag förstår.

    Om mitt mix och matchande. F®an en online shop. Dom har en sån där design wall så man kan matcha och mixa innan man köper. Rätt kul faktiskt. Den bästa design wallen som jag stött på är från fabric.com, USA baserad. Har aldrig handlat därifrån men brukar leka på datan ibland och drömma.

    Nu har jag eställt tyger så snart blir det verklighet att leka med riktiga tyglappar... :D

    SvaraRadera
  16. Hur bra (och snygg) som helst!!!

    SvaraRadera
  17. Vilken härlig!!! Den ser superskön ut! Och SNYGG såklart :)

    SvaraRadera
  18. GUUUUD VILKEN GO PAPPA DU HAR.

    Och vilket snyggt arbete, hälsa honom det. Stolen borde få namn efter din far ;)

    SvaraRadera
  19. Kjempefin! Du og pappan er et godt team! 20 kr var jo et fynd ;)

    Du, jeg har akkurat laget en lampe som du av små heklede brikker. Ble så inspirert av din!

    Hvordan gjorde du i toppen av lampen for å få lyspæren inn, og slik at den ikke blir dratt opp igjen. Sydde du igjen toppen på en måte...?

    Tusen tusen takk for hjelpen! :) Siw

    SvaraRadera
  20. fantastisk arbeidsfordeling!!
    stolen ble kjempekul!!

    SvaraRadera
  21. Men så fin! Och va roligt att göra nått sånt tillsammans med sin pappa. Kram

    SvaraRadera
  22. Den är bara sååå fin! Lyckliga du!

    SvaraRadera
  23. Takk! Jeg prøver først og ser om jeg klarer det, hvis ikke roper jeg ut om hjelp ;)

    SvaraRadera
  24. Gud så läcker den är!!!! Verkligen resultatet av ett gott teamwork må jag då säga!!! Dessutom får du ett fint minne av din far i din nya möbeln...å det är inte att förakta:)

    SvaraRadera
  25. Wow, supersnygg! Härligt med lite samarbete, speciellt av den sorten som du beskriver. :P hihi

    SvaraRadera
  26. Ska nog ta ett snack med min pappa ;-) Superfin blev den!

    SvaraRadera
  27. samarbete som heter duga! fint som snus :)

    SvaraRadera
  28. Grymt bra teamwork! ;-) Kanske skulle testa det där. Fast då skulle nog pappsen få en hjärtis om jag kom släpande med alla mina loppisfynd som behöver en remake. För där är det inte tal om att det blir stående några två år inte...som det blir hos mig (och tydligen hos andra också).:-)
    Verkligen ett lyckat fynd, stolen är en himla snygg modell!

    SvaraRadera
  29. Vilken skit snygg modell! Och vilken duktig och snäll far du har :)

    SvaraRadera
  30. Den blev ju riktigt fin och vilket härligt teamwork. Min far har tummen mitt i handen så det blir nog svårt med ett sånt teamwork.
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  31. Haha, bra där! Superfin stol, ser skön ut också. //Petronella

    SvaraRadera
  32. En fördelning precis i min smak :)

    Njuta gör du rätt i, den blev ju helt fantastisk!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra