måndag 28 februari 2011

En kopp te och några kloka ord


Jag har tagit fasta på ännu ett tips som jag såg hos Rebecca och fixat till några egna tepåsar. Eller ja... själva tepåsarna har jag ju inte gjort något med, men etiketterna på varje påse har jag bytt ut mot ett minikuvert.


I varje kuvert har jag sedan lagt en lapp med några kloka ord eller en rar hälsning på.
Detta blir ju en perfekt present till någon tedrickare. Tänk att börja dagen med en kopp te och en liten söt hälsning.


Som förvaring av tepåsarna blev det utmärkt med en av mina vaniljsockerburkar som jag fixade härom dagen.

14 kommentarer:

  1. Du är så uppfinningrik! tänk om jag hade hälften av dina idéer! Kram Iréne

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig idé! Blev kanonfint. Vi dricker mycket te (okej, jag föredrar kaffe, men sambon dricker enbart te) så det där skulle vara en kul grej att göra! Ska memorera det.

    Kram, Sofie

    SvaraRadera
  3. Vilken bra idé, gillar verkligen den här typen av presenter!

    SvaraRadera
  4. Vad mycket mysigare te-stunden måste bli med fina tepåsar och rara hälsningar!

    SvaraRadera
  5. Åh, det här gillade jag verkligen!! (Ordknarkare som jag är. ;-) )
    (Nej, jag sitter inte vid datorn!! Jag packar. Säg inte till någon att du såg mig här. ;-) )
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Kul idé, den lägger jag i pyssel minnet ;)

    Kram Marina

    SvaraRadera
  7. vilken bra idé, en fortune cookie i teformat :)

    SvaraRadera
  8. Kanonbra idé, kan även tänka mig att sånt skulle vara en liten "adventskalender" till en te-älskande vännina! ♥
    (kanske olika smak, och så måste man leta sitt nummer för dagen!) Å, vad kul!
    Tack för tipset!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Ah, vaniljsockerburk... bra idé. Och jättefina små tepåsar!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  10. Å så koselig! Da blir det jo ekstra hyggelig med en kopp te :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra