torsdag 24 februari 2011

Bakpulver och vaniljsocker


Gamla bakpulver- och vaniljsockerburkar är hur bra som helst att spara på och använda som förvaring för småsaker. Dom är relativt hållbara och har ju ett lock som sitter tätt och bra men är enkelt att öppna och stänga.


Klipp bara en bit tyg eller papper och limma fast så har du snabbt och enkelt en fin förvaringsburk.


Med lite silkespapper i blir det till en perfekt presentburk för t.ex. smycken.


PS. Sent ikväll eller imorgon bitti skulle jag tro att besöksräknaren går över 33000 besök och då är det alltså dags för mig att dra vinnarna i utlottningen. 
Har du missat att anmäla dig så gör du det här.

25 kommentarer:

  1. Smart och så snyggt det blev! Man måste ju inte köpa burkar, man har ju massor man kan återanvända hemma! Det där skall jag nog prova i sinom tid... :-) Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Heisann :)

    Dei boksane blei jo utrolig fine :)
    Skal jammen meg ikkje mye til noen ganger :)

    Ha ein finfin dag :)

    SvaraRadera
  3. Du er så kreativ og flink! Så flotte klær i innlegget under :) Og takk for god idé med å dekorere kleshengeren også.

    Koser meg her inne! :)

    ha en fin dag!
    klem

    SvaraRadera
  4. Men vad fiffigt och så fint! Nu ska jag inte kasta mina burkar nå mer.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Vad smart! perfekt när man skall ge bort småsaker ju....
    Jag håller tummarna för mig själv i lotteriet ;-)

    SvaraRadera
  6. DET tipset var en klar favorit! Tack...

    SvaraRadera
  7. Okej, jag kommer aldrig mer att slänga en vaniljsocker-burk. Kan de verkligen bli så här fina! Står här och skakar förundrat (och imponerat) på huvudet.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Så fint det blir, jag har faktiskt ett litet lager sparade som jag tänkt pyssla med så det får nog bli något liknande ;)

    SvaraRadera
  9. Vilken bra idé! Det ska jag komma ihåg :-)!

    SvaraRadera
  10. Hei:)
    Så FINT det blir!Herlige burkar:)
    Og så fint med dine tapetprosjekter i innlegget under her også:)Den blå tapeten er kjempefin på skapet.Så flink du er, det blir SÅ bra jo!
    Ha en fin dag!!

    SvaraRadera
  11. Jättefina! Superbra tips att använda dem som presnetask!

    Jag har klätt liknande burkar och då även gjort decopupage på locket :)

    TUSEN TACK för paketet också! Jag blev helt salig av allt fint du skickat med! Helt underbara tyger, och så är jag förstås överlycklig över tapetbitarna, speciellt eftersom jag blev lite ledsen över att missa Gasellenes tapetrea igår... Jag hade nämligen planer att beställa tapet redan innan rean, och nu är allt slut! :(

    Skickar ditt paker imorgon! Kram

    SvaraRadera
  12. Men va läckert,du är otrolig på att inspirera..:)) KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  13. Underbar blogg du har. Tummen upp!

    SvaraRadera
  14. Vad fina, himla bra idé. Ännu ett användningsområde för mina tapetprover!

    SvaraRadera
  15. Sååå lurt! Og veldig fint! Det må jeg prøve:)

    Ha en fin kveld!

    SvaraRadera
  16. du är ju helt otroligt pysslig! var på jakt efter burk i den sizen senast igår faktiskt (till topsförvaring i badrummet) Tyvärr går det åt en bakpulversburk var 10.e år hos oss så jag får hålla ut ett tag till innan ngt blir ledigt :)

    SvaraRadera
  17. Hej!

    Vilken idé. Du är riktigt påhittig.

    kram/Hanna

    SvaraRadera
  18. Vilken bra idé!! Detta ska jag testa! Perfekt som presentburkar ju!

    SvaraRadera
  19. Vilket sammanträffande jag började klä om en vaniljburk igår. Fin fint och bra att ta vara på allt ;)

    SvaraRadera
  20. Men så fiffigt och fint! ALltså dax att börja spara de burkarna =)

    SvaraRadera
  21. Jag altrade nyligen min gamla bakpulverburk! Det blev en burk för pantpengar men efteråt insåg jag att vi oftast förbrukar de pengarna i mataffären efter att burkarna pantats :S

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra