måndag 27 december 2010

Sinnesro

Vet inte om det är jag som är lite knäpp, men bland det bästa jag vet är att rensa och kasta saker och ting. Det är så skönt och ger sinnesro att få rensa ut och städa bort gammalt skräp. 

För även om jag är väl medveten om att jag här skrev att man alltid ska fundera en extra gång innan man kastar något, ifall det kan användas till något nytt, så är det ju så att allt gammalt skräp faktiskt
inte är "bra att ha".

Så idag tog jag mig an Julias och Viggos rum. Rensade, städade och gjorde plats för de nya leksakerna som Tomten hade med sig. 


Som ni ser så såg det ut ungefär som att en bomb slagit ner i Julias pysselhörna. 


Två papperskassar fulla med skräp blev det till slut! Jag känner nog ingen som är så bra på att samla på sig grejer som Julia.

Men nu är det rent och snygg och gott om plats för de nya sakerna. Och som en skänk från ovan så gav denna rogivande städning mig även en anledning att göra lite pyssel.


Ett par gamla konservburkar kläddes in i tyg för att i fortsättningen tjäna som pennburkar.


Och till Viggos rum behövdes det en ny leksakspåse till all Playmobil han
fick i julklapp.

15 kommentarer:

  1. åå... nu fick jag inspiration att ta tag i röran på hilmas skrivbord! Tackar... :-)

    SvaraRadera
  2. Tack för titten inne på din fina blogg.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Ja ibland är det skönt att få slänga bort saker, ger faktiskt sinnesro i själen, att ta ett tag i garderoben är så skönt! Ha en fin kväll! Kram Iréne

    SvaraRadera
  4. Jag är kass på att slänga... men ibland bara måste jag ta mig i kragen och rensa ur. Jag måste medge att det känns ganska skönt efteråt ;-)
    Älskar tyget du satte runt pennburkarna!!

    SvaraRadera
  5. visst är det skönt att få röja, jag har precis gjort det i mitt syrum, precis börjat ska jag väl säga.

    SvaraRadera
  6. Det är verkligen jätte skönt att städa, det känns så bra efteråt.

    SvaraRadera
  7. jo ibland är det skönt att rensa .
    men ännu roligare att skapa plats för att börja samla på sig bra och ha saker igen .
    du vet börja på en ny kula ..
    skönt när grabbarna är så stora att man slipper leksaker i alla hörn ..

    SvaraRadera
  8. Vad fint det blev!

    Och vad skönt med en rensning och städning. Man känner sig som en ny människa efteråt!

    Kram, Sofie

    SvaraRadera
  9. Skön känsla när man städat bort gammalt bråte, men håller med om att det ibland kan vara lite ångestladdat.

    Pennburkarna blev jättefina.

    /Mia :)

    SvaraRadera
  10. Heeeei!
    Nå ble jeg vel glad for at du fant veien til meg og la igjen et spor så jeg kunne finne deg og denne flotte bloggen din!

    Jeg GLEDER meg til å følge deg videre :o)

    Julehilsen fra Norge

    SvaraRadera
  11. Jag håller med dig! Jag älskar att rensa och röja - eller framförallt resultatet efter att man har resat och röjt! :)

    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Du är inte ensam om att tycka om att rensa och stada ut. Jag gör det väldigt ofta och älskar känslan av ett rent hem utan massa onödigt som tar plats. kram

    SvaraRadera
  13. Jag är värdelös på att rensa och slänga och är ibland lite rädd för såna som du. Haha!! Men jag försöker lära mig, för det är inte speciellt hälsosamt att vara en hamster. ;-)

    SvaraRadera
  14. Jag älskar också att rensa ut och slänga! Fast enligt min sambo är det knäppt, så det beror på vem man frågar.., ;)

    SvaraRadera
  15. Visst blir det lite kaos på barnens rum ibland. Kul med lite tips på hur man kan få lite ordning. Snygg förvaring!!!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra