tisdag 21 december 2010

Fabriken - tisdagstema

Dags för sista tisdagstemat innan jul och det är, inte helt otippat, ett väldigt julinspirerat tema; Julglimtar från mitt hem.


Ljus förbrukas som aldrig förr när julenn närmar sig och det finns väl inget som skapar sån mysstämning som levande ljus. Jag har även låtit dom bli till en julig dekoration innan dom sätts i stakarna och tänds.

  

Lite hemmapysslat pynt i form av snöflingor gjorda av spetsdukar och julstjärnor av tygstuvar.


Jag gillar att ha pyntet koncentrerat på en och samma plats. Att kombinera ljus och blommor på en bricka är t.ex. perfekt.


Det enklaste sättet att göra julfint hemma är nog ändå att köpa ett gång härliga julblommor, så det har jag gott om.


Blommor, pynt och ljus i all ära, men utan glöggen blir det ju ingen riktig jul!

Gå på Fabriken och njut av flera julglimtar.

10 kommentarer:

  1. De där tygstjärnorna är verkligen fina! var hittar jag mönster till dem? Eller har du hittat på själv?

    SvaraRadera
  2. Håller med, de är jättefina och glögg ska det va!

    /Mia :)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Så mysiga bilder!!!! Älskar också glögg :-) Vilket härligt tips med spetsdukar, måste nog prova!!! Tack söta, söta du för din kommentar, den värmer verkligen, blir alldeles rörd och generad, såååå go du är!

    Önskar dig en mysig och trivsam jul!
    Kraaaaam Maria

    SvaraRadera
  4. så fint du har gjort det på fatet . Så smart med dom trasiga kulorna kanon fint :)

    SvaraRadera
  5. Fina små stjärnor du sytt :-).
    Cool ide med hyacinter i julkulorna.

    Tror jag ska värma lite glögg nu..............

    En fröjdefull jul önskar jag dej.
    //Lissen

    SvaraRadera
  6. Här går det också åt
    ljus i massor.

    Fina stjärnor du har gjort.

    Ha det gott!
    Kram C

    SvaraRadera
  7. stjärnorna är jättefina ..
    pärl pysslet i förra inlägget ska jag nog testa
    har massor av rörpärlor som grabben har tröttnat på .
    hoppsan vet inte hur jag bänglade när jag skulle lägga till mig som följare av din blogg .
    ska det se ut så där

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder, du ser ut att ha fått ihop julen du också, tror nog att jag ska prova sillreceptet som du skrivit om i nästa inlägg, det lät smarrigt. Ha en riktigt God Jul med dig.

    Kram Elvira

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra